Ansøgningsskemaet for begrænsning af regelmæssig tilsynsindberetning

Gruppe 1-forsikringsselskaber m.fl. er påkrævet regelmæssig tilsynsindberetning efter de forordninger om regelmæssig tilsynsindberetning, vedtaget af Europa-Kommissionen i medfør af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/138/EF af 25. november 2009 om adgang til og udøvelse af forsikrings- og genforsikringsvirksomhed (Solvens II), som ændret bl.a. ved Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/51/EU af 16. april 2014.

 

Gå til bekendtgørelse nr. 791 af 23. juni 2016 om proportional begrænsning af regelmæssig tilsynsindberetning for gruppe 1-forsikringsselskaber m.fl.

Gruppe 1-forsikringsselskaber og andre virksomheder omfattet af reglerne kan ansøge Finanstilsynet om at træffe afgørelse om begrænsning af tilsynsindberetning ved hjælp af nedenstående anmeldelsesskema.

Hent ansøgningsskemaet

Ansøgningsskema kan indsendes til finanstilsynet@ftnet.dk

Ansøgningen skal nærmere specificere hvilken eller hvilke del(e) af indberetningen i henhold til Kommissionens gennemførelsesforordning (EU) 2015/2450 af 2. december 2015 om gennemførelsesmæssige tekniske standarder vedrørende skemaerne til indberetning af oplysninger til tilsynsmyndighederne i overensstemmelse med Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/138/EF, der søges om lempelse af.

Bestyrelsen skal orienteres om nærværende ansøgning.

 

Senest opdateret 29-10-2018