Ny proces for indsendelse af prospekter ved første indsendelse

28-03-2023

Læs her, hvordan processen for indsendelse af første prospektudkast til Finanstilsynet bliver fremover.

Finanstilsynet ændrer i, hvordan udsteder eller udsteders rådgiver fremover skal indsende første prospektudkast til gennemgang. Første del af godkendelsesprocessen fortsætter som hidtil ved, at udsteder eller udsteders rådgiver kontakter Finanstilsynets kontor for kapitalmarkedsret for at afstemme behandlingen af prospektet.

Udsteder eller udsteders rådgiver sender en mail med forslag til tidsplan til Finanstilsynets prospekt-postkasse, prospekter@ftnet.dk. Herefter afstemmes tidsplanen med sagsbehandlere af prospektet.  

Som det nye vil udsteder eller udsteders rådgiver fremover, når tidsplanen er afstemt, modtage en mail fra sagsbehandleren med et link til en online-blanket og et sagsnummer, som skal bruges, når prospektet indsendes til første gennemgang hos Finanstilsynet.  

Når prospektet er klar til første gennemgang, udfylder udsteder eller udsteders rådgiver blanketten med de påkrævede oplysninger og vedhæfter prospektudkast, tidsplan, krydsreferenceliste m.v., som sendes til Finanstilsynet i overensstemmelse med den afstemte tidsplan. 

Udsteder eller udsteders rådgiver modtager herefter en bekræftelse på, at Finanstilsynet har modtaget materialet. 

Den øvrige del af sagsbehandlingsprocessen fortsætter som hidtil. 
 
Finanstilsynet melder mere ud, når ændringen konkret træder i kraft. 

 

Senest opdateret 28-03-2023